Niska-selkä.OVO

Pilates

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jonka pääperiaatteet ovat hengitys, vahva keskivartalo, keskittyminen, tarkkuus, täsmällisyys ja liikkeen virtaus.

Pilates-harjoittelun avulla kehität omaa kehontuntemustasi, parannat ryhtiä, tasapainoa, liikkuvuutta ja sitä kautta omaa hyvinvointiasi. 

Pilates-harjoittelu sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille naisille ja miehille liikuntataustasta riippumatta. 

Oma alusta mukaan!

Pilates 1 (nro 60)
maanantai 19-20 Friisilän koulu
(perus)
Johanna Guillou

Pilates 2 (nro 61)
maanantai 20-21 Friisilän koulu
(jatko)
Johanna Guillou


Kehonhuolto

Jumppa keskittyy liikkuvuuden lisäämiseen ja ryhtilihasten vahvistamiseen. Tunti on helppo (ei sisällä askelsarjoja), mutta tehokas. Tunti lisältää paljon liikkuvuuden kehittämistä sekä huoltoa eri välineiden avustuksella. Soveltuu erinomaisesti niska-hartiaseudun jännityksen lievittämiseen sekä selän liikkuvuuden ja lihaskunnon parantamiseen.

Kehonhuolto (nro 64)
tiistai 20-21 Komeetan koulu
Virpi Palmen

Syvävenyttely

Tunnilla parannetaan lihastasapainoa venyttäen kiristyviä ja virheasentoja aiheuttavia lihaksia sekä vahvistaen kehon syviä tukilihaksia. Kaikki harjoitukset tehdään keskittyen ja huolellisen hengitystekniikan rytmittäminä. Venytysten kesto ja venytystekniikka voivat vaihdella tuntikohtaisen tavoitteen mukaan. Varaudu lämpimällä asulla.

Syvävenyttely (nro 70)
torstai klo 20-21 Komeetan koulu
Sari Lounasmeri